maanantai 6. tammikuuta 2014

Meidän esittely



Kertokoon tämä ensimmäinen kirjoitus minusta ja hevosestani ja siitä miksi haluan aloittaa blogin kirjoittamisen. Opettelen blogini käyttöä (en ole mikään superdatis) ja voi olla alkuun todella alkeellisen näköinen ulkoasu ja tekstin tasostakaan en anna laatutakuuta. Aloitan blogin kirjoittamisen, koska haluan jakaa ajatuksiani muille hevosista, ratsastuksesta ja muutoinkin elämästä. Kaikki läheiseni eivät ole facebookissa joten he voivat lukea täältä kuulumisiani. Oppiessani täällä uutta hevosista niin pystyn välittämään saamani tiedon myös lukijoilleni. 

Minä Miila Mättölä olen 25-vuotias ratsastaja Etelä-Karjalasta. Olen Einolan Tallin ”oma kasvatti”. Olen ollut hevosten kanssa aina ja ensimmäiset kilpailut olen ratsastanut 7 vuotiaana. Olen kilpaillut viime kaudella kansallista sijoittuen 1.30m, He A ja kentässä helpolla tasolla. Koulutukseltani olen hevosenhoitaja, ratsastuksenohjaaja ja olen aloittanut opiskelut Ypäjällä ratsastuksen opettajaksi ja valmentajaksi. Opiskeluni on tällä hetkellä keskeytetty, koska lähdin Hollantiin opettelemaan oikeaa hevosmaailmaa. Olen todella tyytyväinen ratkaisuuni lähteä ulkomaille, koska olen oppinut muutamassa kuukaudessa täällä enemmän hevosista kuin monessa vuodessa Suomessa. 

Ask Me More ”Mimo” on 11-v FWB-tamma ja se on ollut omistuksessani toukokuussa 7 vuotta. Hevosen on kasvattanut Milja Saksanen ja olen iloinen siitä, että hän myi hevosen juuri minulle. Mimo on luonteeltaan nöyrä, miellyttämisenhaluinen ja hyppää kaiken suurella sydämellä, mutta osaa se vaatia arvoistansa palveluakin. ;-) Ilahduttavaa on se, että tämäkin aikuinen hevonen on kehittynyt eteenpäin muutamassa kuukaudessa, kun treeni ja hoito on oikeanlaista. Haaveissani on, että pystyisin vielä jonain päivänä starttaamaan Mimon kanssa 1.40 ja/tai kentässä vaativaa. Myöhemmin Mimo saa tehdä hienoja varsoja. Se on elämäni hevonen, jota menen nyt night checkille tarkistamaan, että sillä on kaikki hyvin.

2 kommenttia:

  1. Jee Miila! Odotan innolla kuulumisia sieltä! Kerro vaan kaikki mahdolliset vinkit täällä blogissa meille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon oppinut täällä niin paljon,etten oikein edes tiedä mistä aloittaisin kertomaan. :D

      Poista